رفتن به محتوای اصلی
x

همه چیز درباره سهمیه با آزمون و بدون آزمون ارشد 403

مرکز سنجش آموزش پزشکی با ارسال نامه ای به دانشگاه ضوابط و شرایط متقاضیان واجد شرایط استفاده از سهمیه با آزمون و بدون آزمون از کارشناسی به کارشناسی ارشد را تشریح کرد. توجه شما را به گزیده ای از این مکتوب جلب می کنیم:

1- برای متقاضیان بدون آزمون معدل تا پایان نیمسال 7 کارشناسی پیوسته و و نیمسال 3 کارشناسی ناپیوسته اعمال خواهد شد.بنابراین نمرات و میانگین معدل تا پایان بهمن ماه 1402 بایستی مشخص شده باشد.

2- داوطلب ملزم است در تمامی مراحل، هر هفته سامانه مرکز سنجش آموزش پزشکی را جهت اطلاع از آخرین اطلاعیه ها رویت نماید.

3- متقاضیان واجد شرایط استفاده از سهمیه استعداد درخشان بدون آزمون، در صورت عدم تکمیل فرم مخصوص انتخاب رشته محل استعداد درخشان بدون آزمون، این فرصت را از دست خواهند داد. متقاضیان با آزمون فقط همان فرم داوطلبان عادی را می بایست تکمیل نمایند.

4- ظزفیت نهایی در دفترچه انتخاب رشته محل (طبق جدول زمان بندی) از طریق سایت مرکز سنجش http://sanjeshp.ir قابل دسترسی خواهد بود. داوطلبان (با آزمون و بدون آزمون) بر حسب علاقه و شرایط فردی همزمان با سایر داوطلبان بر اساس جدول زمانبندی اعلام شده در سامانه مرکز سنجش آموزش پزشکی، اقدام به انتخاب رشته محل خود نمایند.

5- متقاضی استعداد درخشان با انتخاب رشته محل های دانشگاه های شهریه پرداز که پذیرش آن ها منوط به پرداخت هزینه است، در صورت پذیرش همانند سایرین ملزم به پرداخت هزینه های م ربوطه خواهد بود.

6- بر اساس مصوبات شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، برای کلیه داوطلبان رشته تکنولوژی گردش خون دارا بودن حداقل 2 سال سابقه کار بالینی با مدرک کارشناسی (بر اساس جدول شماره 1) در بخش های بیمارستانی جهت پذیرش مقطع کارشناسی ارشد ضروری می باشد. لذا دانشگاه از وارد نمودن اسامی غیر واجد شرایط خودداری نماید.

تذکر مهم: الف - واجدین شرایط حداقل تا تاریخ 1403/06/31می بایست 2 سال سابقه کار بالینی داشته باشند.

ب- برای دانش آموختگان تاریخ 1401/07/1و بعد از آن ، حق استفاده از شرایط آیین نامه مذکور بعد از سپری نمودن دوره دو ساله بر اساس ضوابط آزمون همان سال شرکت در آزمون، محفوظ می باشد. عدم رعایت این امر سبب حذف خواهد شد.

7- تغییر سهمیه استعداد درخشان از بدون آزمون به با آزمون و بالعکس و یا استفاده از هر دو یا لغو استفاده از هر دو یا یکی، پس از معرفی دانشگاه در زمان تعیین شده و اتمام مهلت معرفی توسط دانشگاه، امکانپذیر نمی باشد.
 

8- بر اساس اعلام مراجع ذیربط، رشته محل هایی که ظرفیت پذیرش آن ها 3 نفر و بیشتر می باشد، مشمول 10% سهمیه اضافه بر ظرفیت پذیرش استعداد درخشان با آزمون و بدون آزمون می باشند.

9- حداکثر زمان فراغت از تحصیل تا 1402/6/31می باشد و فارغ التحصیلان تاریخ 1402/7/1و بعد از آن، با رعایت کلیه ضوابط برای آزمون سال 1404 مجاز به استفاده از سهمیه با آزمون خواهند بود.

10- با توجه به حذف شرط ارائه 2 سال سابقه کار بالینی با مدرک کارشناسی برای 4  رشته مجموعه پرستاری، واجدین شرایط این 4 رشته در صورت احراز سایر شرایط بدون ارائه سابقه کار، از تسهیلات مذکور می توانند استفاده نمایند. البته دانش آموختگان سال 1398 به بعد که واجد شرایط آیین نامه مذور بوده و به دلیل لزوم کسب سابقه تاکنون از این تسهیلات استفاده ننموده اند، بدون نیاز به سابقه مورد نظر حسب شرایط برای یکبار از سهمیه با آزمون فقط برای سال 1403 استفاده نمایند.  رعایت سایر شرایط آیین نامه و شرایط آزمون به قوت خود باقی است.

11- معرفی داوطلب برای سهمیه با آزمون توسط دانشگاه و شرکت در جلسه آزمون، به منزله استفاده از این سهمیه می باشد. (طبق بند 13-6- دفترچه راهنمای ثبت نام). اگر داوطلب ثبت نام استعداد درخشان را انجام داده و در جلسه آزمون نیز شرکت نموده باشد ولی توسط دانشگاه معرفی و تأیید نشود، سهمیه با آزمون برای او اعمال نخواهد شد.

12- متقاضیان شرکت کننده در آزمون و مجاز به انتخاب رشته محل شده، در صورت انتخاب رشته محل و کسب نمره قبولی و پذیرش در دو حالت عادی و استعداد درخشان، متعاقبا به هنگام ثبت نام  در دانشگاه محل پذیرش می بایست از یکی از دو مورد انصراف خود را اعلام نمایند.

جهت اطلاع از مراحل و روند ثبت نام استعداد درخشان، جدول زمان بندی مراحل آزمون و مراحل مربوط به استعداد درخشان، اطلاعات کلی درباره سهمیه با آزمون و بدون آزمون و جدول رشته های همنام فایل های زیر را با دقت بخوانید:

مراحل و روند ثبت نام استعداد درخشان

جدول زمان بندی مراحل آزمون و مراحل مربوط به استعداد درخشان

اطلاعات کلی درباره سهمیه با آزمون و بدون آزمون

جدول رشته های همنام